kata pujangga

keberanian adalah sesuatu perkara yang si pengecut katakan bodoh


Ahad, 9 Januari 2011

Mesti segan kali pertama masuk sekolah kan??

 Tersenyum lebar bile aku tengok gambar kat  atas nie..
teringat kat member2 aku 
yang hidup 5 tahun ngan aku...
aku pilih gambar nie sebab 
ia boleh mengigatkan aku 
kepada kenangan yang terindah...

macam2 binatang de dalam kelas 2...
hehehhe

aku nie bukan nak citer panjang lebar psal klas 2...
tapi nak cer sket...
pasal besok aku dah start masok sekolah...
pakai baju sekolah
pakai seluar sekolah
pakai stoking
pakai tali pinggang sekolah
pakai songkok
bawa beg sekolah
duduk asrama..
hahahah
nampak cam sedih jer....


bile cerita pasal sekolah...
aku nak citer pasal member aku...
dulu...mase darjah satu...
aku dulu kememe...
tapi... xyah citer la..
psal member ak..
 nama die x yah lar...
kang terasa lak
mase hari kedua sekolah...
masa darjah satu...
die buleh berak dlam sluar....
pergh...
cedey sioooot.
dari pagi sampai tengah ari 
die pakai tracksuit....
warne kuning aku ngat lagi....
ntah sape punyer tah...
tapi skunk...
budak yang berak dalam seluar tu...
dah jadi samseng da.....
mase form 3 kene buang skulah....

tapi besok...
aku rasa macam nak masok darjah satu jer...
mesti segan siot...
5 tahun kat chenderah..
semua laki jer...
pakaian pun lebih kurang...
kononnyer sufi la...
tapi besok ...
 ade lak pompuan...

Al Fadhil Ustaz Abdullah BIN jantan pernah berkata lelaki itu mesti  :

''Segak''
sentiasa segak bukan beerti kita poyo...
tapi biar sedap mata orang memandang...

tampan..
penampilan diri seperti kebersihan 
yang di jaga sempurna
merupakan ketampanan sebenar seorang lelaki...

''Bergaya''
semua gaya kene jaga..
masa makan ke..
masa cakap ke..
x kesah la mase bile..
dengan gaya orang suka kite...
dengan gaya jugak orang benci kite...

ape jadi besok pon aku x twu lar..
doa2.. jgan la aku sgan besok...
al maklumkalh aku nie kan pemalu...
hehheheh

sampai di sini sajalah warkah cacat aku...k
nape cacat???
kan warkah bisu... cacat ler...
k.... bye.... chaw chin chaw...



.

2 ulasan:

  1. permulaan persekolahan biase laa too..malu itu bagus...^^

    BalasPadam
  2. Siapa yg berak tu

    BalasPadam