kata pujangga

keberanian adalah sesuatu perkara yang si pengecut katakan bodoh


Khamis, 30 Disember 2010

dah lar tu...


kalam dengan bismillahirahmanirahim
dah lama aku x update blog nie...
dah berape bulan da...
agak-agak dah 4, 5 bulan...
lama gak la...
banyak la bende jadi pas abes sekolah...


kalau ikut skrang nie
dah bape mnggu aku kat umah...
pas abes jer paper ekonomi asas
yang buat pale ak pening
terpaksalah pergi usim....
selangkah ke usim...katanya..


sepanjang spm 2010
aku dapat rasakan keberkatan
dan kekecewaan kerana
ade subjek yang ak x dapat wat dengan terbaik
tapi aku dah cube sedaya upaya
belajar dan terus belajar...


aku sekarang dah abes sekolah
bak kata mmber aku nama jawe...
"dulu aku pakai baju sekolah dan...
sekarang aku nak pakai baju universiti.."
sungguh smart kata2mu jawe....
semoge berjye PLKN..hehhe


semalam malysia menang bole
aff suzuki...
thniah lah...
wlaupun aku nie bukan anak jati malaysia
tapi kat umah aku de perabot jati,,,hehhe


lagi satu perkembangan ....
hampir semua qg93 de facebook....
virus facebookmania....
melanda mannusia di dunia....
tak kira lah kat mane....
india, china united states
yang hitam ke....
yang putih ke....
yang sepet ke...
yang mancung ke...
smua dah berjangkit...

masa aku pergi usim...
ak dah nmpk mase depan ak...
ak nak ambil tamhidi ekonomi dan muamalat...
pastu smbung ambil ijazah sarjana muda
pengurusn kwngan...
bukak chalet....

dah la...
da banyak ak mmbebel nie....


Sang RaJuna Tempe.....wrote

Sabtu, 28 Ogos 2010

Dubai nak buat berhala terbesar di dunia

This is just a proposal...tapi kalau jadi..aku tak tahulah bangsa Arab ni fikir macam mana .... Terkejut mengenai proposal syarikat Visondivision dari Barat mengenai pembinaan tugu raksasa di Dubai. Patung raksasa yang digelar Storyteller ni dicadangakn di buat di taman Zaabel Park sebuah taman di tengah-tengah Dubai. Cuba tengok sendiri pic kat bawah nie.....




  Memang benda macam ni akan berlaku di akhir zaman..akhir zaman manusia berlumba-lumba membina bangunan pencakar langit,.bahkan mengejutkan..ia adalah patung berhala tertinggi dunia yg sedang cuba dibina di DUBAI, sebuah negara ISLAM..mungkin ada orang berkata..MALAYSIA pun negara ISLAM, tetapi ada juga membina berhala emas terbesar di GUA BATU CAVES..

Sabtu, 21 Ogos 2010

ramadhan......




RAMADHAN

Ramadhan datang lagi,
Membawa seribu erti,
Menguji jati diri,
Sejauhmana cinta pada Ilahi
Ramadhan datang lagi,
Mengusir segala sunyi sepi diri,
Dinihariku yang malap kini kian berseri,
Dengan tasbih,cselawat dan tahmid suci.
Ramadhan,
Datangmu memang kunanti,
Rinduku padamu sentiasa mekar di taman hati,
Segar mengharum di bingkai rohani,
Menjadi inspirasi pengabdian diri ,
Sepenuh jiwa raga pada raja seluruh alam,
Allah Rabbbul’alamin.

Ramadhan,
Kuharap kali ini kau takkan pergi lagi,
Walaupun kau pasti akan pergi lagi,
Meninggalkan aku, dia dan semua isi bumi,
Dan hanya akan datang menjengah kembali,
Dengan membawa malam seribu erti,
Ramadhan,
Pada tahun hadapan nanti.
Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan,
Wa Marhaban Minkum
Kuharap kau tetap hadir dalam sanubariku,
Bagi mentarbiyah nafsu dan mindaku agar sentiasa,
Melaksanakan Sunnatullah,
Menjauhi mungkar dan larangan Allah,
Agar..biar lahirku nanti selepas Ramadhan,
Laksana bayi yang suci bersih,
Tanpa noda dan dosa...

Sabtu, 31 Julai 2010

rahsia kubah hijau

fajridil.blogspot.com - Ini adalah suatu kisah keajaiban terjadi sekitar 90 tahun lalu diriwayatkan oleh Syeikh Al-Zubaidi. Seseorang telah cuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW, Masjid Al-Nabawi (Gumbad-e-Khizra)









Namun, ketika dia memanjat kubah untuk mulakan kemusnahan, tiba-tiba kilat memusnahkannya dan dia meninggal dunia di situ. Lantaran itu tidak ada seorang pun yang mampu mengalihkan mayatnya dari puncak kubah.


Beliau juga mengatakan bahawa orang yang soleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya bahawa tidak ada sesiapapun yang dapat mengambil mayat dari puncak kubah itu dan bahawa ia harus dikebumikan di situ sebagai amaran dan peringatan bagi orang-orang yang mungkin cuba untuk menghancurkannya pada masa akan datang.
Akhirnya, mereka memutuskan untuk mengebumikannya tepat ada pada kubah dan menutupi tubuhnya dengan penutup hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang lain.
Wallahua'lam, Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.


Sabtu, 17 Julai 2010

hitler dan islam 1

Prinsip hitler

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

beberapa orang tentera sedang membaca buku tentang islam

 Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...


Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy
Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...





Ahad, 4 Julai 2010

laungan panji hijau!!!



Kau kibarkan panji di hadapanku.




Hijau jernih di ampu tongkat mutu-mutiara.
 
Di kananku berjalan, mengiring perlahan,
Ridlamu rata, dua sebaya,

Putih-putih, penuh melimpah, kasih persih.

Gelap-gelap kami berempat, menunggu-nunggu,

Mendengar-dengar, suara sayang, panggilan-panjang,

Jatuh terjatuh, melayang-layang,

Gelap-gelap kami berempat, meminta-minta,
Memohon-mohon, moga terbuka selimut kabut,

Pembungkus halus, nokta utama,

Jika nokta terbuka-raya, jika kabut tersingkap semua

Cahaya ridla mengilau kedalam
Nur rindu memancar keluar.

TakbiR!!!!!!!!!!

Rabu, 16 Jun 2010

Staring Into Kafir's Eyes

Surat Al-Kafirun (The Disbelievers) 109
In the Name of Allah, The Most Beneficent, The Most Merciful
1. Say, O Al-Kafirun
2. I worship not that which you worship
3. Nor will you worship that which I worship
4. And I shall not worship that which you are worshipping
5. Nor will you worship that which I worship
6. To you be your Deen and to me my Deen(Islam)

Who do you fear?
Allah or the Kafir?
Why do you want to be like the kafir when you have the haq (truth) in your hand?
Didn't the SAHABAS look into the kafir's eyes and say:
La - Ilaha - Ilallah Mohammedun Rasul-lu-llah
How many more
of our sister do they have to rape!
How many more
of our brothers must they slaughter by hate!
Don't you know we have suffered too long without an Islamic State!
How much more can you take?
NO MORE WAIT!!!

Tell us to give up Islam and wait for Jesus
Celebrate Christmas when it's in season
Giving us fake leaders and fake reasons
Divided our people by flags when they meet us
They want us to pledge to their allegiance
Pushing us towards treason
The?ve broke our Ummah into shattered pieces
Chasing our oil like cheetah
Raping our resources
And then they leave us
Muslims hibernating
Concentrating on not shaving
While kafirs have been invading
Killing and raping
We have no time to be waiting
Reestablish Islam and stop faking
Listen to my Ummah's cries
?m tired of kafir's lies
No I won't compromise
Staring into the enemies eyes

We will never fear you Kafir!
Allah is on our side
I am tired of Kafirs ruling us
Taking over our land,
Taking our resources,
Killing our brothers
& Raping our sisters
OH MUSLIM UMMAH!!!
Let us unite
Implement Islam
We won't compromise this Deen
We are the best nation ever risen for mankind!!

Trying to destroy Islam
Because they hate us
Muslim racist
But they can't fade us
Throwing us in cages
But they can't cage us
Q?ranic revelations on pages
Spreading of the haqq
Even though these prison cages
Standing together like a pack
Struggling through lif?s tough test stages
They can't destroy Islam
Islam is contagious
Muslims...
From Indonesia to melesia
Too many Muslims to contain us
Instead they take away our Islamic laws
So they can in-slave us!...in-chain us!

Break our bones!
Our bones will heal!
Cut our skin!
Our wounds will seal!

Put a gun against our head!
Threaten us to death
No fear !!
No Pain do we feel
Prophet (saaw) is the seal
Only to Allah do we kneel
Our Iman hard like steel
Cuz we know Islam is for real!!

We fear Allah and only Allah
Let us be the generation who puts Islam back on the map
We will never compromise Islam
Islam will rule the world
And even if all the Kafirs would fight against it
They will never succeed
Allah is on the believer's side
Victory comes from Allah

You see
You love life
The way we love death
You better put us in our graves
While you still got time left
Cuz when we rebuild our state
We are going to legislate and regulate
Kick out these false leaders cuz the?re fake
Laughing & grinning while they watch our sisters being raped
From Turkey to Afghanistan
From Palestine to Iran
Implement Islamic laws
Take a stand!!
Its Allah's demand
Implement global Jihad!!
Take back our Muslim lands!!!
Run Islam like it's suppose to be ran!!
Don't think we are going to forget about your lies
When you raped our sisters
Slaughtering our brothers as we watched them die
And this time when w?re on the battlefield
We are going to be on opposite sides
W?re not going to think twice
Before we take your life!!!!
Kafir!!!
Yo?re a loser!
In this life and in the hereafter 
Album :
Munsyid : Soldiers of Allah
http://liriknasyid.com

Isnin, 14 Jun 2010

pErginya Seorang pAhlawAn

Pernah kulihat lelah di bola matamu
Lembut senyum selalu hiasi bibirmu
Meredam bara emosiku yang menggebu
Tak patuhimu padahal baik bagiku

Kau buka mata dan hatiku yang membeku
Ku genggam dunia dengan memahami ilmu
Dalam tertatih tak pernah kau tinggalkanku
Dengan sabarmu ku tahu yang ku tak tahu

Engkau guruku……apa kabarmu……
Walau dimana berada semoga berjuta doa
Untukmu slamanya

Ajari kepakkan sayapku tuk terbang
Menuju langit tinggi meraih bintang
Kau slalu kukenang

Seluruh pengabdian yang engkau beri
Meski kucoba dengan sepenuh hati tak akan terganti
Terima kasih oh guruku
Kau slalu jadi pahlawanku


Khamis, 10 Jun 2010

Munafikkah aku???

Aku bangga menjadi diriku...
Nyatanya aku sering mengeluh, “Kenapa aku tidak terlahir sebagai orang lain saja?”



Aku mencintai Ibuku...
Nyatanya aku sering membentaknya karena tak menuruti keinginanku.



Aku menyayangi dan menghormati Ayahku...
Nyatanya aku sering membantah nasihat-nasihatnya.



Aku cinta keluargaku...
Nyatanya aku sering berkata, “Kenapa aku memiliki keluarga yang seperti ini?”



Aku sayang pada teman-temanku...
Nyatanya aku suka membicarakan mereka dari belakang.



Aku memakai kopiyah, aku seorang muslim...
Nyatanya aku sering melakukan hal-hal tidak cocok dengan citra muslim.



Aku mendamba akan surga-Nya di akhirat nanti...
Nyatanya aku sering melalaikan perintah-Nya.


Aku takutkan neraka-Nya di akhirat nanti
Nyatanya aku tidak pernah penghalangnya



Aku salat 5 waktu...
Nyatanya aku tak bersungguh-sungguh menyerahkan diri dalam salatku.



Aku mengidolakan Rasulullah SAW...
Nyatanya aku tidak mencontoh perilaku mulia beliau.

Aku membaca dan menghafaz ayat-ayat suci al quran
Nyatanya aku tidak mencontohi isi-isi kalam-Nya

Aku bertekad keras untuk menjadi anak yang pintar...
Nyatanya aku lebih suka menonton TV dibanding belajar.



Aku memusuhi para setan...
Nyatanya aku sering termakan rayuan mereka.



Ya Rabb, maafkan aku! Maafkan segala kemunafikan hamba-Mu! Maafkan segala kekhilafanku karena sesungguhnya aku masih belum cukup kuat untuk menjadi seorang muslimah yang kaffah. Berilah aku hidayah-Mu, jangan masukkan aku ke dalam golongan orang-orang yang tersesat. Kumohon... Amin.



tukar ke window 7(maju giler)

ni la window bru
yang menyusahkan
semua maklumat aku yg lme dah hancus musnah
dek pomen komputer
yang bajet pkar la pulak...

tapi aku harap window ni
x de la susah sangat nak kontrol

tapi aku nyer folder
ngan smua gmbar dh hilang.....

Jumaat, 16 April 2010

kem jejak dakwah ke sk nyalas

minggu lepas 9-11 april kumpulan dua jejak dakwah pergi ke sekolah kenbangsaan nyalas...
mula mula pikir susah nk jge diorang... rupe2nyer senang gak...
ape yg kite wat sume die support...

freestyle skali!!!
adik-adik kumpulan aku....

adik nur ain natasya



sewaktu ldk petang...
yang baju merah tu mult x ley tutop...
terpkselah aku lyn jerk...

diorang tengah lakar....


x taw nak wat pe???


nie gmbar time nak balik...

budak2 kt sni happy jer...
susah nk tgk diorang cdey...
sebahagian peserta program
umur 8 smpai 12 tahun...


penyampain sijil penghargaan
fasilatator bergambar dengan abang yusuf...
matin pergi.... tapi mne gmbar die...

Sabtu, 13 Februari 2010

antara peninggalan rasulullah S.A.W

DI SINI BEBERAPA TINGGALAN RASULULLAH...
 
 
 

 
  
  
  

Sabtu, 16 Januari 2010

Ahlul bayt

minggu lepas aku gi satu majlis ilmu.....
kat paya rumpt....
penceramah bukn clang2 orang....
orang alim tuh....
pe nme de erh.....
...habib umar bin hafidz...
beliau nie keturunan nabi...
bile tengok muke die jer...
rase tenang jer....

malam tuh mmng ramai orang...
sampai melimpah limpah....
alhamdulillah....
masih ada juga umat islam....
yang tidak hanyut....



habib omar bin hafidz tengah





 
Ulama terkemuka di hadralmaut Yaman,
Ulama yg berciri khas lemah lembut sesuai Akhlaq Rasulullah SAW





Ahad, 3 Januari 2010

bila aku sudah tiada


Kurang dari 24 jam aku dah de kat sekolah dah.....
pergh....dah nak kena balek asrama..
besok dan besok aku kenelah bangun awal....
rasa cam x caye lak yang aku dh form 5...
rasenyer baru semalam aku aku masok skulh...

aku ingat lagi mase aku drjah satu....
ade sorang member aku kencing dlm sluar...
cian kat dier...
kene pakai track shuit sampai abes mase skulah

dah lame cuti....
lame dah x gi skulah...
rasa cam malas lak nak balek asrma...
tapi...
aku tak leh camnie..
aku ingat lagi cikgu wahab cakap..
"IBU BAPA KAMU TIDAK BOLEH MENONGKAT LANGIT...
DAN
INGATLAH...
SUATU HARI NANTI MEREKA AKAN PERGI MENINGGALKAN KITA''...

aku akan ingat kata-kata keramat nie cikgu....
semoga kau kekal dalam kamus hidup ku...

aku harap tahun nie...
aku dapat apa yang aku nak....
sebab aku...
adalah...
hamlatul Quran....




Jumaat, 1 Januari 2010

Di kala umat islam lena



Perayaan Tahun Baru
Saat ini, tahun baru 1 Januari telah dijadikan sebagai salah satu hari suci umat Kristien. Namun kenyataannya, tahun baru sudah lama menjadi tradisi sekuler yang menjadikannya sebagai hari cuti umum nasional untuk semua warga Dunia.
Pada mulanya perayaan ini dirayakan baik oleh orang Yahudi yang dihitung sejak bulan baru pada akhir September. Selanjutnya menurut kalender Julianus, tahun Romawi dimulai pada tanggal 1 Januari. Paus Gregorius XIII mengubahnya menjadi 1 Januari pada tahun 1582 dan hingga kini seluruh dunia merayakannya pada tanggal tersebut.

Perayaan Tahun Baru Zaman Dulu
Seperti kita ketahui, tradisi perayaan tahun baru di beberapa negara terkait dengan ritual keagamaan atau kepercayaan mereka—yang tentu saja sangat bertentangan dengan Islam. Contohnya

1.Pada tengah malam setiap tanggal 1 Januari, orang-orang Brazil berbondong-bondong menuju pantai dengan pakaian putih bersih. Mereka menaburkan bunga di laut, mengubur mangga, betik dan semangka di pasir pantai sebagai tanda penghormatan terhadap sang dewa Lemanja—Dewa laut yang terkenal dalam lagenda negara Brazil.

2.Orang Romawi kuno pun saling memberikan hadiah potongan dahan pohon suci untuk merayakan pergantian tahun. Belakangan, mereka saling memberikan kacang atau syiling lapis emas dengan gambar Janus, dewa pintu dan semua permulaan. Menurut sejarah, bulan Januari diambil dari nama dewa bermuka dua ini (satu muka menghadap ke depan dan yang satu lagi menghadap ke belakang).

3.Sedangkan menurut kepercayaan orang Jerman, jika mereka makan sisa hidangan pesta perayaan New Year's Eve di tanggal 1 Januari, mereka percaya tidak akan kekurangan pangan selama setahun penuh.

4.Bagi orang Kristien yang majoriti menghuni belahan benua Eropah, tahun baru masehi dikaitkan dengan kelahiran Yesus Kristus atau Isa al-Masih, sehingga agama Kristien sering disebut agama Masehi. Masa sebelum Yesus lahir pun disebut tahun Sebelum Masehi (SM) dan sesudah Yesus lahir disebut tahun Masehi.

5.Pada tanggal 1 Januari orang-orang Amerika mengunjungi sanak-saudara dan rakan-rakan atau menonton televisyen: Parade Bunga Tournament of Roses sebelum kejohanan football Amerika Rose Bowl dilangsungkan di California; atau Orange Bowl di Florida; Cotton Bowl di Texas; atau Sugar Bowl di Lousiana.

6.Di Amerika Syarikat, kebanyakan perayaan dilakukan malam sebelum tahun baru, pada tanggal 31 Disember, di mana orang-orang pergi ke pesta atau menonton program televisyen dari Times Square di jantung kota New York, di mana banyak orang berkumpul. Pada saat lonceng tengah malam berbunyi, siren dibunyikan, kembang api diledakkan dan orang-orang meneriakkan "Selamat Tahun Baru" dan menyanyikan Auld Lang Syne. Di negara-negara lain, termasuk Malaysia? Sama saja!

 Bagi kita, orang Islam, merayakan tahun baru Masehi, tentu saja akan semakin ikut dalam menghapus jejak-jejak sejarah Islam yang hebat. Sementara beberapa minggu yang lalu, kita semua sudah melepasi tahun baru Muharram, dengan sepi tanpa gemuruh apapun.