kata pujangga

keberanian adalah sesuatu perkara yang si pengecut katakan bodoh


Ahad, 3 Januari 2010

bila aku sudah tiada


Kurang dari 24 jam aku dah de kat sekolah dah.....
pergh....dah nak kena balek asrama..
besok dan besok aku kenelah bangun awal....
rasa cam x caye lak yang aku dh form 5...
rasenyer baru semalam aku aku masok skulh...

aku ingat lagi mase aku drjah satu....
ade sorang member aku kencing dlm sluar...
cian kat dier...
kene pakai track shuit sampai abes mase skulah

dah lame cuti....
lame dah x gi skulah...
rasa cam malas lak nak balek asrma...
tapi...
aku tak leh camnie..
aku ingat lagi cikgu wahab cakap..
"IBU BAPA KAMU TIDAK BOLEH MENONGKAT LANGIT...
DAN
INGATLAH...
SUATU HARI NANTI MEREKA AKAN PERGI MENINGGALKAN KITA''...

aku akan ingat kata-kata keramat nie cikgu....
semoga kau kekal dalam kamus hidup ku...

aku harap tahun nie...
aku dapat apa yang aku nak....
sebab aku...
adalah...
hamlatul Quran....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan